Inspiration

Jag läste ut Blondinbellas bok "Egoboost" igår och måste bara citera ett stycke som jag tyckte var så vackert skrivet. Hon skrev detta i sin blogg då hon blivit lämnad av sin första pojkvän.
Och minsta lilla ord känner man igen. Alla har vi känt det här:
"I helgen kommer jag inte få vakna upp med dig, jag kommer inte längre vila där på ditt bröst och känna ditt hjärta dunka. Som dunkar för dig. Jag kommer inte känna dina läppar pressas mot mina, inte känna dina händer över min kropp. Din värme som sprider sig och får mig att känna mig lycklig, trygg. Du kommer inte längre be mig stänga av väckarklockan för att du vill ligga några minuter till med mig, bara för att det är mysigt. Du kommer inte be mig sätta på duschen och tända ljus. Jag kommer inte få se vattendropparna rinna över din fina vackra kropp. Inte få känna doften av tvålen som sprider sig som skum runt om oss. Inte få sitta där vid köksbordet och äta frukost med dig längre, inte läsa tidningen tillsammans med dig, inte få dela på sista sylten.
Jag kan bara inte förstå ditt val och det gör så ont."
-
Jag kan inte göra annat än känna igen mig. Jag vet precis hur ont det gör. Men jag vet också att det går att komma över. Ego fortis sum.

Kommentarer
Postat av: Beelz

Ego Fjortis Sum

2010-12-25 @ 21:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0