Sammanfattning

Imorgon vankas det nya året, och jag tänkte dela med mig av en sammanfattning av mitt gångna år, med lite minnen och vad jag har åstadkommit.
Någonting jag är väldigt stolt över är att jag det här året fick tummen ur och faktiskt köpte mig ett gymkort. Det var väl mest pga projekt arbetet, som går ut på att jag ska försöka få ett hälsosammare liv. Jag är glad att jag köpte mitt gymkort, har aldrig tränat såhär mycket i hela mitt liv, och jag har heller aldrig vart såhär nöjd med min kropp som jag faktiskt är idag. Någonting jag måste tänka på till nästa år är att börja träna mer regelbundet. Hittills har det blivit lite då och då, hipp som happ.
Ett väldigt bra minne från i år är självklart resan till Turkiet med Louise&Nanna. Det blev ingen party- och röjresa, men det passade bra med en soft resa sådär i slutet av sommaren. Jag hade en sån skön känsla under hela resan, jag tog mig verkligen tid att njuta av varje ögonblick. Och att jag åkte med de två roligaste tjejerna gjorde ju saken bara bättre.
Fasiken vad kul vi hade.

Navelpiercingen och tatueringen är såklart två väldigt starka minnen. Ångrar inte en sekund att jag gjorde dem. De är en del av mig och mitt liv nu, och jag vill aldrig bli av med dem.
Jag har svårt att visa mig svag inför andra människor. Och efter att den jag älskade mest var otrogen mot mig, så grät jag inte. Jag ville inte vara svag, och det är bara svaga människor som gråter. Mina vänner har äntligen lärt mig tvärtom, det är okej att gråta, även om jag helst inte gråter nu heller.
Ett minne jag har från i somras är Lars Winnerbäck-konserten. Jag hade inte gråtit på 123 dagar (ja, jag höll räkningen..) och andra låten Lars spelade var "min" låt, "Jag är hos dig igen". Då brast det, jag grät och jag grät. Och det var okej. Och det kändes mer okej när Louise tog min hand och gav mig en nick som sa "Det är okej, Johanna"
Även den starkaste är svag ibland.
Min 18årsdag är ju ett minne för livet. Herregud, vilken bra kväll jag hade. Då var lycklig!
Campingen med Louise och hennes mamma i somras är också ett kärt minne. Det var så skönt att få åka iväg på en minisemester. Jag och Louise bodde i stort sett på stranden, från morgon till sen kväll. Vi tog spontana dopp och smygkolla bort mot nudiststranden (tyvärr fanns där bara gamla gubbar..) Det vill jag verkligen göra om igen!
Ett känslosamt minne, eller, minne är fel ord.. Ett känslosamt år stämmer bättre, har det vart för mig och mitt hjärta. Förra nyår bråkade jag med min dåvarande pojkvän något fruktansvärt. Ingen visste riktigt varför jag var arg. Jag visste inte heller, förrän han skulle gå ifrån mig en stund för att hämta sina saker hos en killkompis på natten. Jag var inte arg, jag var rädd. Rädd att han skulle lämna mig, rädd att han skulle hitta någon annan.
Det sägs att vi människor har ett sjätte sinne, och det är vad jag måste ha känt av på nyårsnatten. Sagt och gjort, han hittade en annan. Han lämnade mig. I april.
Det var fruktansvärt. Jag förstår inte hur man kan såra någon på det viset. Jag har gjort allt för att gå vidare, och jag har kommit en bra bit på vägen, men det har satt sina spår. Att jag i höstas även tog tillbaka honom, för att sen bli lämnad igen, gjorde inte saken bättre. Men nu behöver jag inte undra "Tänk om.." Nu vet jag att det inte är meningen att vi två ska vara en. Det är inte meningen att ett as som han ska få mitt hjärta. Det finns någon annan som ska få låna mitt hjärta resten av mitt liv.
Någonting jag har lärt mig i år, är att jag har världens bästa familj. Det är i år jag har förstått att jag verkligen kan berätta för mamma och pappa när jag mår dåligt, jag kan dela med mig av mina problem. Jag älskar dem, av hela mitt hjärta.
Som jag har sagt tidigare så har 2010 absolut inte vart mitt år. Det som hände i april har tagit större delen av min energi, ovsett om jag medvetet har tänkt på det. Mitt undermedvetna har vart en riktig energitjuv det med.
Det sägs att som nyårsafton blir, så blir resten av året. Det stämde bra det här året. Förra nyår var inte det bästa, och så blev inte heller året.
Imorgon kommer bli det här årets bästa dag. Jag ska vara lycklig, jag ska vara full, och jag kommer må bra. Jag älskar livet och jag älskar redan år 2011.

Kommentarer
Postat av: hon med öronmuffarna

fint älskling<3

2011-01-03 @ 04:46:36
Postat av: jennifer

vad står det på tatueringen ? :)

2012-05-02 @ 17:59:37
URL: http://bbodinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0