9/5

Jag vet att man alltid snackar om och säger att: "Lev i nuet! Ta dagen som den kommer. Lev som om det vore din sista dag" osv. Men jag kan inte låta bli att drömma mig bort ett, två, tre år. Då jag har mitt körkort, då jag har tagit studenten och har ett jobb på ett äldreboende med massa söta gamlingar. Då jag har ett eget hem att komma hem till, och kanske en sambo? Då jag har pengar på kontot hela månaden, inte bara i början. Då jag har en liten kissekatt vid namn Milow. Då jag har problem med att hitta den perfekta bilen, den får inte vara för dyr men inte heller ful. Då pappa blir tokig på mig för att jag ska ha honom att snickra ihop det där, måla den här. Förstår ni vad jag menar? Men samtidigt är man väl glad att fortfarande få bo hemma, gå i skolan och vara lagom fattig i slutet av månaden. För allt löser sig. Och ett, två, tre år går fort, det vet jag. ;)

Kommentarer
Postat av: Fannii

Jag håller med dig till hundra om allt, men vi kommer fixa de här :D Bara 1 år kvar sen har vi frihet (a). Riktigt kloka ord <3

2010-05-12 @ 15:27:38
URL: http://somethingornothing.blogg.se/
Postat av: Johanna

jaaaa, 1 år kvaar! :D <3

2010-05-12 @ 23:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0