26/9

Precis som jag sa i det senaste inlägget så var jag en himla lycklig tjej på IKEA igår. Köpte mig ett nytt täcke, och inte vilket täcke som helst. Köpte ett sånt där stort dubbeltäcke, och tro mig, det är det mysigaste täcke jag stött på! Jag tycker om att ligga på mage och bre ut mig ordentligt i sängen med båda benen, och då har mitt förra "enkel"täcke vart för litet. Jag slänger upp bilder på det nya täcket senare idag.
Jag hade en jättemysig familjedag/kväll igår. Vi var ju som sagt först i Uppsala på IKEA och Rusta. Sedan åkte vi hem, jag och syster min gick till grovtvättstugan för att tvätta alla hennes hästtäcken. Pappa lagade lasagne, mamma rotade runt i garderoben sin för att packa ner de sista kläderna inför deras resa. Jag och Emelie gick upp till affären också och köpte lite gott till kvällen. Sedan åt vi middag och efter det tittade vi på Sällskapsresan tillsammans.
Imorse vaknade jag första gången kl 05.00 för att säga hejdå till mamma och pappa, som just nu sitter på ett plan till soliga Kreta. Klart jag är avundsjuk, men samtidigt är de värda en utlandsresa. Andra gången jag vakande var klockan 09.00, då gick jag upp och startade en maskin med tvätt. Som jag och min syster sa igår, söndag är städ- och tvättdag. Så det är vad som står på schemat idag.
Ha det skönt i värmen kära föräldrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0