AVA1 i mitt hjärta

 

Dagen började inte bra. Klockan ringde 04.33. Jag gick upp och var trött på att behöva gå upp så förbannat jävla tidigt jämt. Drar upp rullgardinen och ser att det spöregnar. Blir på ännu mer dåligt humör. Ska äta frukost och inser att jag glömt ta fram bröd ur frysen kvällen innan, och måste därför rosta mackorna (och det bröd vi hade i frysen skall icke rostas, det är inte gott!)

Traskar ut i regnet och åker till praktiken. Väl nere i källaren funkar inte klädautomaten, så måste gå till andra sidan och hämta ut ett par fucking byxor.

-

Men vet ni vad? Vet ni vad som är så jäkla härligt med min praktik? Att just ögonblicket då jag kliver in på avdelningen, hälsar på alla, ser vilka patienter jag har idag (bla min favorittant igen) så är allt det dåliga som bortblåst, och resten av dagen blev helt super. Det är så det ska vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0