Sminkad VS Osminkad

Var över till Nanna igår och snackade sjuuukt mycket skit, flera timmar satt vi och bara pratade. Sjukt att vår vänskap började när jag var 1/2 år och hon nyfödd, och vi har fortfarande samma band till varandra. Snacka om att ha växt med varandra och inte ifrån varandra. Henne är jag mycket glad för, tacksam att hon finns i mitt liv. ♥
-
Meeeeen, det var inte vår vänskap det här inlägget skulle handla om, utan en artikel jag läste i "Cosmopolitan" igår. Det var killar som hade fått skicka in typ "då tyckte jag min flickvän var som vackrast" och helt ärligt så verkar det som vi tjejer inte behöver lägga ner så mycket tid på vårt utseende.
-
De flesta insändare lät ungefär såhär "Jag och min flickvän var på hennes föräldrars landställe, bla bla, när jag kom upp på morgonen hade hon gummistövlar, för stora jeans, en stickad tröja, inget smink och håret slarvigt uppsatt. Då var hon så jävla vacker", "I början av mitt och min flickväns förhållande hade hon oftast finkläder då vi var på date, bla bla, en söndag bestämde vi oss för att hänga kvar hos henne hela dagen. Hon satte på sig ett par grå mjukisbyxor, ett vitt slitet linne och var osminkad. Då var hon så vacker" etc, etc, etc.
-
Ni kanske förstår vart jag vill komma? Det verkar som att vi tjejer är som bäst när vi är osminkade, har mjukisar och slarviga hästsvansar. Varför har ni inte sagt nåt tidigare? Då kan man ju nästan gå ut till bussen i pyjamas istället för gå upp tidigt och fixa sig inför dagen.
-
Missförstå mig rätt, jag tycker inte heller att översminkat är speciellt snyggt, och jag föredrar mer naturliga sminkningar. Men för att jag, och ingen annan, ska känna mig fin så vill jag gärna ha lite smink, att håret är fixat och ligger fint och ett par jeans istället för mjukisar. Då känner jag mig som finast. När jag är ofixad känner jag mig inte som den vackraste i världen direkt.
-
Så jag tycker vi tjejer och killar kör en deal - naturligt sminkade, fixat hår och ett par jeans.
VS
Vad tycker du? Sminkad, eller osminkad?

Kommentarer
Postat av: Beelz

Inget ser ju sexigare ut än en nyknullad brud i mjukisbrallor!

Du var nästan lika vacker på båda bilderna, imo.

2011-08-25 @ 14:54:21
Postat av: Anonym

Man ser typ ingen skillnad på dom där två bilderna. Med andra ord är du jävligt snygg utan smink också. Somliga har tur haha.

2011-08-30 @ 21:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0