Framtiden

Satt tidigare idag och pratade med några klasskamrater om vad vi ska göra efter studenten och vad vi vill bli. Jag har sen ungefär ett halvår tillbaka vart helt säker på att jag ska plugga vidare till sjuksköterska efter studenten. Men idag fick jag mig en liten tankeställare. Vill jag verkligen bli sjuksköterska? Det känns som det mest naturliga steget efter att ha gått omvårdnad, och jag trivs ju så jäkla bra inom vården. Men, ändå? Är jag säker på det?
-
Det finns så mycket annat som lockar. Jag vill göra så mycket, resa så mycket.
Jag vill uppleva, uppleva, uppleva!
Jag vill jobba arslet av mig och tjäna pengar, för att sen dra med mig Louise jorden runt. Jag vill åka ner till Afrika och se alla små undernärda barn le när jag med mina egna händer ger dem mat och kläder. Jag vill åka till Thailand i en månad och ligga på vita stränder, shoppa och åka båt till olika öar. Jag vill till Italien, äta glass och pizza. Jag vill flytta till Göteborg och ha sjuka hemmafester i min och min blivande sambo Louise's lägenhet. Jag vill åka och bo utomlands i ett år, vara reseledare för något resebolag. Jag har en liten dröm om att få bli pilot, eller jobba med inredning. Kanske ska ta någon inredningsutbildning istället? Eller så vill jag jobba inom hälsa - kanske dietist? Eller PT, eller varför inte någon slags jävla hälsocoach?
Som ni kanske förstår, är jag ganska kluven i detta nu. Fan att det ska vara så jävla svårt att bli vuxen ibland.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det låter ashärligt det mesta!



om man är snäll får man gärna sno åt sig en jordenruntplats i hope..(a)!

2011-01-27 @ 22:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0