Lördag

 

Fasiken vad skönt det var med en filmkväll igår. Tjugo över elva låg jag nerbäddad i min säng, redo att sova. Och att vakna utvilad och icke bakis imorse var en fröjd hörrni!

-

Nu ska jag och Liszen snart bege oss mot Kista centrum. Där blir det shopping, middag och bio. Perfekt lördag.

-

Har jag förresten berättar för er att jag försöker bli av med mitt sockerberoende? Nu handlar det inte om att bli smal eller gå ner i vikt, utan om att bli av med ett farligt beroende. Jag äter godis, eller socker i någon form, i stort sett varje dag. Det är ett beroende. Lika farligt som beroende till cigaretter eller snus. Det tar två veckor att bryta en dålig vana, och jag har hittills klarat 3,5 dygn. Jag ska klara mig utan socker fram till onsdagen 21/9, och efter det får vi se hur jag vill göra. Fortsätta med att inte äta godis, eller ha en godisdag i veckan. Måste säga att jag är riktigt stolt över mig själv som har tagit tag i det här, och jag hoppas jag har ert stöd då det är som tuffast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0