MOTIVATION

 
Det här med motivation alltså... Varför sviker den mig när jag behöver den som mest? Vad är det som styr min motivation, egentligen? Till viss del är det min eneregi vissa dagar. Jag vill vill vill verkligen träna, men min fysiska energi räcker inte till. Jag kan knappt hålla ögonen öppna, hur ska jag då orka ta mig till gymmet?
-
Men de andra dagarna då? När det inte är något som helst fel på den fysiska energin.. Varför är jag inte motiverad att ta mig till gymmet och träna? När jag vet hur bra det känns när jag väl är där och när jag går därifrån. Vissa som läser detta kommer säkert tänka "Ja, men vad fan, det är väl bara gå dit och göra det du ska?" Och jag vet! Jag säger så till mig själv, men likt förbannat sitter jag kvar här i soffan...
-
Motivationen och jag befinner oss inte i ett friskt förhållande just nu. Jag kan inte lita på den, den kan inte lita på mig. Vi är inte varandra trogna, och vi kan inte reda ut våra problem vi har med varandra. That sucks. 

Kommentarer
Postat av: Beelzeboss

Dude, I know that feel. Är likadan. Vet att jag "kan" och "borde" men skiter i det ändå.

En grej jag börjat med som hjälper emot detta är att jag iaf går till gymmet och gör EN övning som jag tycker bäst om. T.ex. axelpress, och när jag kommit igång med den, och musiken är bra och blodet pumpar så blir det ofta att det känns dumt att gå hem utan att göra resten också. Känns nästan som man slösar bort ett bra träningshumör.

Sen andra ggr är det fortfarande skit även efter den övningen men då var jag iaf nere och testade.

2013-01-10 @ 01:20:14
URL: http://satan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0