WORKOUT SUMMARY WEEK 1

Måndag: -
 
Tisdag: -
 
Onsdag: Intervaller + backträning. 3,6 km, 42 min.
Kommentar: Rullade på bra med tanke på hur lite kondition jag tränat senaste tiden. Hade även haft en paus från träningen under jul & nyår, men skönt att komma igång igen. Peppad innan, under och efter passet. Skön känsla.
 
Torsdag: Crosstrainer 15 min, mage + rygg.
Kommentar: Ogillar egentligen crosstrainern och har alltid gjort, men har tänkt försöka ändra på det. Hade skön träningsvärk i magen dagen efter. Bra pass.
 
Fredag: -
 
Lördag: Gåband + Crosstrainer totalt 30 min, ben + rumpa.
Kommentar: Svettig uppvärmning! Men helt klart värt det. Ökade dessutom på vikterna på maskinerna denna gång. Jag klarar nog mer än vad jag tror.
 
Söndag: PW 5,5 km, 55 min. Styrkeövningar på pilatesboll & yogamatta.
Kommentar: Skulle ha gymmat axlar + armar men gymmet visade sig vara stängt. Vi fick omplanera och det blev en svettig PW i friska luften istället. Skön rumpträning i alla uppförsbackar och bra tempo under hela promenaden.
 
----------
Att tänka på inför kommande vecka och dess träning: Förlänga uppvärmningen inför varje pass, dvs lägga till mer konditonsträning. Lägga på mer vikt på maskinerna och prova mig fram hur mycket jag orkar.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0